الثلاثاء، 16 أبريل 2013

حاجه مختلفة

زهقت من الكتابة عن الميدان ..
عن أخبار الثورة وكمان السياسه !!
اقولكم على سر ؟! انا اصلا مبعرفش اكتب !
اه ماهو مش كل من جمع كام كلمة وكون جملة في مقال ونشره
ع البلوجر بتاعته ع الفيس او حتى ع حبل الغسل بقا كاتب !
اللعبه مش كده !! طبعا السؤال اللي أغلبكم بيسأله ..
ولما انتي مبتعرفيش تتنيلي على عين أهلك تكتبي بتقرفي أهلنا ليه ؟
بعدي وقت .. بفضي طاقة سلبية او ايجابية .. بتكلم مع نفسي ونشرت الكلام
مش ذنبي انكم بتقروه ! ودلوقتي يعني احنا دخلنا نشوف العك اللي انتي بتعكيه ده
وكمان تقوليلنا مش ذنبك اننا بنقراه !؟ لأ بقى ده انتي زوديتها اووي !! :@
بس انا مقلتلكش اقراه انت متضايق ليه ؟
امال حضرتك نشرتيه عشان ينشف مثلا !!؟
طبعا اغلبكم هيقفل بعد الكلمتين اللي فاتوا دول .. بس خدوني على قد عقلي !
مش عارفه بس عايزة اطلع الطاقه اللي جوايا .. زهقت :/
اسيب العيش لخبازه ،، طيب وانا اعمل ايه ؟ طاقتي اطلعها فين ؟!
انا مش عايزة اوصل رسالة من الشيء اللي بكتبه ده !
ولا اوصل فكرة ولا احساس ولا عايزة اقول حاجه للناس
انا بس عايزة انام ومش عارفه :|
متقفلوش دلوقتي ادووني فرصتي :D :D
ايوا عايزة انام مش عارفه انام وملقيتش حاجه اعملها الا اني اكتب !
بس المشكله دلوقتي مش عارفه اكتب عن ايه !
عن شوقي لبلدي وان الغربه زي الزفت وووو ؟؟ يوووه ماخلاص قلناه :D
طيب عن الثورة والناس اللي بتموت وو ؟؟ يوووه ماخلاص قلناااه :D
:D ايوا بستخف دمي وكده !
الهبل الرسمي اللي انا بعمله ده ممكن يبقا حاجه مختلفه او حاجه متخلفة
الرأي رأيك .. انا شايفاها حاجه متخلفة حبتين !
يعني ايه عيله مطلعتش م البيضه مش عارفه تنام جاية تقرف اهلنا !!
غيري ممكن يشوفها حاجه مختلفه ، عيله مطلعتش م البيضه مش عارفه تنام حاولت تكتب حتى لو فشلت
انا عن نفسي مش عارفه ايه ده وراجعت نفسي كتير قبل ما ادوس شير .. بس يعني سؤال
انا هخسر ايه لما ادوس شير ؟!
الناس هتشوفني هبله ؟؟ مجنونه ؟؟
طيب ما انا هبله ومتخلفه ومجنونه !
بذمتكم بس فيه احلى من الجنان والهبل ؟
عمرك كده ف مرة فكرت انت جواك كام بني ادم ؟ او بمعنى اصح كام شخصية ؟!
البني آدم الطبيعي جواه اتنين !
فكرت قبل كده تقعد مع الاتنين اللي جواك دول تشوف بيفكروا ازاي ؟
تتناقش معاهم ؟ تعملوا قعدة عرب كده وتشوف مين صح ومين غلط ؟؟
فكرت قبل كده تتكلم مع نفسك وتنكت وتقلش وتضحك مع نفسك ؟!
طيب ده كلّه ممكن تكونوا عملتوه .. لكن جربتوا تتخانقوا مع نفسكم قبل كده ؟
جربت تعارض نفسك ؟! تخلي الشخصيتين اللي جواك كل واحده ليها رأي مختلف ؟!
او رأي متخلف .. ترتيب الحروف راجعلك انت
جربت .. هاااااااااااااااااااااااوااااااااااااااااااااااه *ايموشن بيتااووب وعيونه مدمعه*
خلاص انا كده هنام .. انسوا اللي قريتوه كله دده شوية هرتلات ملهاش اي ستين لازمه
متدعوش عليا بس انا عندي امتحان .. بحبكم :D :D 

هناك تعليق واحد:

  1. طب وربنا كلا لوووووووووز لوز
    أنا عن نفسي ما جربتش كل دة قبل كدة :)))

    ردحذف